Juan M. Leyva-Moral, M. Dolors Bernabeu-Tamayo
L’objectiu principal de l’estudi és interpretar les representacions de la diversitat sexual i de gènere entre estudiants d'infermeria, incloent-hi la seva comprensió de l'atenció afirmativa de gènere, a la recerca dels elements principals descrits en les teories d'infermeria transcultural disponibles.
La integració sistemàtica de contingut sobre la salut LGBTIQ+ al llarg dels programes del currículum d'infermeria és crucial per abordar de manera efectiva les necessitats de salut úniques d'aquesta població.
Aquesta implementació s'ha de basar en pràctiques basades en l'evidència, assegurant que els estudiants desenvolupin una comprensió profunda de la diversitat sexual i de gènere al llarg del seu recorregut acadèmic. Per millorar aquest procés d'aprenentatge, cal l'adopció d'enfocaments pedagògics innovadors, com ara la fotografia narrativa i la pràctica reflexiva. Aquests mètodes poden facilitar una implicació més profunda amb conceptes complexos, fomentar el pensament crític sobre la competència cultural i augmentar l'empatia i la comprensió dels estudiants sobre les qüestions de salut LGBTIQ+. A més, la incorporació d'exercicis pràctics de desenvolupament d'habilitats centrats en la comunicació culturalment competent, inclòs l'ús de pronoms adequats i un llenguatge inclusiu, pot ajudar a traduir el coneixement teòric en competències pràctiques essencials per a una atenció al pacient inclusiva.
Implementant aquestes estratègies integrals, els programes d'educació infermera poden formar els futurs professionals de la salut per proporcionar una atenció culturalment competent i compassiva a les persones LGBTIQ+, contribuint en última instància a la reducció de les inequitats de salut.
DOI:doi.org/10.1177/10436596251337068
Àmbit: Universitari
Indicadors bibliomètrics: